Η Πρακτική στο Α.Π.Θ.

Το Πρόγραμμα «Πρακτική Άσκηση Φοιτητών ΑΠΘ», ξεκίνησε να υλοποιείται και να συγχρηματοδοτείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Ευρωπαϊκή Ένωση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, κατά την περίοδο 1996-1999, (Α΄ ΦΑΣΗ), στα πλαίσια του Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Β’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Στη φάση αυτή το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συμμετείχε με 13 Τμήματα.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με μία γέφυρα προχρηματοδότησης αποφάσισε να συνεχιστεί η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο για το παραπάνω Πρόγραμμα για το διάστημα 1999-2000, μέχρις ότου να υπάρξει η νέα προκήρυξη για το Γ’ ΚΠΣ.

Το 2000 κατατέθηκε νέα πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο πήρε νέα χρηματοδότηση για 19 Τμήματά του, για το διάστημα 2001-2005, (Β’ ΦΑΣΗ), στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Στα τέλη του 2004 το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο με νέα πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, συνεχίζει να υλοποιεί το Πρόγραμμα της Πρακτικής Άσκησης στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, με την συμμετοχή 23 Τμημάτων του, για την περίοδο (2005-2007), (Γ’ ΦΑΣΗ).

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και συγχρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης 2014-2020, με Ενδιάμεσο Φορέα την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση (Δ' Φάση)

Στόχος του Προγράμματος είναι:

η επίτευξη αμφίδρομης ανάδρασης μεταξύ Ανώτατης εκπαίδευσης και εργασιακού χώρου.
Επιμέρους στόχοι της πράξης είναι:

Η απόκτηση μιας πρώτης εμπειρίας / προϋπηρεσίας σχετικής με το επάγγελμα ή και η επαγγελματική ένταξη στο χώρο που πραγματοποιήθηκε η Πρακτική Άσκηση,
η ουσιαστικότερη αφομοίωση της επιστημονικής γνώσης μέσα από τη διαδικασία της επαγγελματικής επιστημονικής εξάσκησης,
η ανάδειξη των δεξιοτήτων των ασκουμένων και η ανάπτυξη επαγγελματικής συνείδησης,
η ομαλότερη μετάβαση των φοιτητών από το χώρο της προετοιμασίας τους στο χώρο της παραγωγής, των επιχειρήσεων και των οργανισμών,
η εξοικείωση των φοιτητών της ανώτατης εκπαίδευσης με το εργασιακό περιβάλλον και τις απαιτήσεις του επαγγελματικού χώρου, καθώς και με τις εργασιακές σχέσεις και το ύψος των απολαβών όπως διαμορφώνονται στην ελληνική πραγματικότητα,
η καλλιέργεια ευνοϊκών συνθηκών για τη δημιουργική συνάντηση διαφορετικών επιστημονικών κλάδων και η ενθάρρυνση της αυτενέργειας και της επαγγελματικής επινοητικότητας των ασκουμένων
η δημιουργία ενός δίαυλου αμφίδρομης μετάδοσης πληροφοριών μεταξύ Ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και επιχειρήσεων ώστε να διευκολύνεται η συνεργασία αυτών των φορέων.
Η διάρκεια της Πρακτικής για κάθε φοιτητή πραγματοποιείται το διάστημα που αποφασίζει κάθε Τμήμα.